2010. január 9., szombat

Töltött padlizsán

Helga szerint terminátor vagyok :-). Már ami a blogolást illeti, és szerintem osztja ezt a véleményt a párocskám is, de lehet ez kellett ahhoz, hogy az ünnepek alatt az Édesanyám azt mondja, hogy nagyon büszke rám a karácsonyi vacsi menüm miatt.... Hát igen, beindultam. Most meg pláne, mivel hét eleje óta diétázunk, vagyis " egészségesen étkezünk ", és muszáj főznöm / no nem esik nehezemre, mivel kicsit mániákus lettem /, mert a házi Bonbonom, ha nem csomagolok neki, még elcsábul és lemegy a munkahelyi büfébe bécsis zsemlét majszolgatni.
Tehát nyomom 1000-el.

Nem nagyon szeretek per adagokat, per főket írogatni, mert hát kitudja, kinek mekkora a bendője, úgyhogy ebből csináltam :

2 db közepes padlizsán
2 kisebb fej lila hagyma
1 kisebb fej vöröshagyma
1/2 szál póréhagyma
500 g darált sertés hús
5-8 karika kolbász
3 ek tejföl
3 ek olívaolaj
2 ek margarin
2 tojás
1 tk majoranna
3 tk oregano, de ez ízlés szerint, én imádom
csipet só, bors
sok-sok reszelt eidami sajt

A padlizsánokat félbe vágom, a belsejét óvatosan kikanalazom, hogy ne sérüljön a " bőre " és kb. 1/2 cm vastag széle maradjon. A hagymákat felaprítom, majd az olívaolajon megdinsztelem. Hozzáadom a húst, fűszerezem és szépen, lassú tűzön pirítom, néha megkeverem. Közben apró kockákra vágom a padlizsán belsejét. A húshoz adom a felkarikázott kolbászt. Ez el is hagyható, viszont ha beletesszük, puha, frissen füstölt árút vegyünk a hentesnél, mert leginkább ízesíteni kell, nem baj, ha szétfő. Mikor a husink már kellően kifehéredett, sőt kicsit meg is pirult, mehet bele a padlizsán. Gyorsan puhul, ezért pár perc múlva hozzáadom a tejfölt, és hagyom még egyet rottyanni. A tűzről lehúzva beleütöm a két tojást. Mikor készen van, belekanalazom a félbe vágott padlizsánokba. Egy kivajazott jénaiba ültetem őket, majd 3 ek vajat a mikróban felolvasztok, ezzel meglocsolom, végül megszórom a reszelt sajttal. 170°ra előmelegített sütőben, 10-15 percig sütöm. Érdemes figyelni, mert a padlizsánunk korától, méretétől, frissességétől függ, hogy meddig sütjük. Mikor picit kezd barnulni és összeesni a héj, és a sajtunk is piri, akkor készen is vagyunk !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...