2010. január 11., hétfő

Tepertőkrém az Anyukámtól


Bonbonom hozott tepertőt egy pár hete és házi kolbászt. A kolbi sutty, eltünt, a tepertő meg azóta vigyorog rám a kamrából. Magában, vagyis ilyen formában én nem szeretem.Néha megkívánom, de akkor is csak pár szemet tudok friss fehér kenyérrel legyűrni. Eszembe jutott viszont, hogy Anya egy időben ipari mennyiségben gyártotta a tepertőkrémet, kora tavasszal, mikor már volt friss paprika, paradicsom, újhagyma. Felváltva jártunk rá a hugommal és a papámmal.
No, telefon kézbe, és meg is van a recept. Bár Anya szólt, hogy a mustárt csak ízesíteni használjam, nem kell belőle sok, de én persze okos vagyok, kisérletező és dinnye, mert szerintem túl mustároztam. Tanulság ? A házi, jól bevált, anyuktól vagy nagyiktól kapott recepteken nem kell változtatni, azok kipróbáltak, finomak és hát mégis csak az örökségünk része. Úgy jó, ahogy van !

30 dkg tepertő
2 ek margarin
1 ek mustár
1 ek magos francia mustár
1 közepes fej lilahagyma
1 gerezd fokhagyma
őrölt kömény
őrölt bors
só, csipet pirospaprika
Anya a tepertőt húsdarálón nyomja át, nekem ez nincs itthon, így az aprítóba kerülnek az alapanyagok. Többször megállítom, átkeverem, megkóstolom. Ha szükséges, még habosítjuk kézi mixerrel, majd mehet dobozba és a hűtőbe. Isteni, köszi Anyuci !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...