2010. január 2., szombat

Szilveszteri lencsefőzelék


Az úgy kezdődött, hogy eltűnt a lencsefőzelék, szilveszter más napjára, a hűtőből. Szőrén-szálán. Rejtély...pedig Hugim főzte és isteni illata volt. Vagy valaki nagyon éhesen "alvajár" közülünk, vagy én szenvedek komoly amnéziában, azt illetően, hogy hova is dughattam el . Na most, mivel musz lencsét vagy mákot enni, így neki álltam a főzelék újra főzésének.Helga, jó múltkor bepakolt a kamrámba egy zacskó lencsét, amiért most igen hálás vagyok, mivel nincs nyitva semmi. Életemben nem főztem még főzeléket, sőt számomra csoda számba ment elképzelni, hogy egyáltalán hogyan áll össze a főzelék főzelékké. Na jó, persze rántás, meg habarás, de ez valami olyan fura varázslatnak tűnt évekig, amire azt gondoltam, hogy az én konyhai, szürke agyállományom biztos nem tudja befogadni, ezért nem is próbálkoztam vele. Viszont most...büszkeség tölt el, mert nagyon finom.
Sajna hiányzik belőle az igazi, házi füstőlt íz, de a jó szerencse, jövő évi eljövetelének érdekében, azt hiszem, én mindent elkövettem. No meg, hogy így is ízletes legyen.

Kell nekem :
30-40 dkg lencse / előző este kiválogava, beáztatva /
1 karika citrom
2 nagyobb vagy 4 kissebb babérlevél
vegeta, só, bors, pirospaprika
1 közepes fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
1 - 1,5 dl tejföl
3 ek liszt
2 ek olaj
1 tk ecet

A lencsét felteszem lassú tűzön főni, annyi vízben hogy ellepje, a citrom karikával és a babérlevéllel / ... és ha van itthon, házi füstölt kolbásszal /. Sózom, borsozom, vegetázom. Gyorsan puhul, kb 15 perc alatt, kicsit elfő róla a lé, ekkor egy serpenyőben az olajon megdinsztelem az apróra vágott hagymát, bele nyomom a fokhagymát. A tejfölt, a liszttel, pirospaprikával összekeverem majd a hagymához öntöm. Picit még futtatom, majd a lencséhez öntöm. Ecettel még ízesítem és hagyom, hogy újra forrjon, majd leveszem a tűzről.

Tipp : ha nincs kolbászunk, esetleg füstölt husink, akkor füstölt ízű húsleves kockát is használhatunk a főzőlébe. Sajna nekem most ez sem volt itthon...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...