2010. január 3., vasárnap

Pórés, füstöltsajtos pulykamell


Ismét köszönöm Stahl Juditnak, mert megalkotta ezt a kb. 12 perc konyhai manővert igénylő, gyors, ízletes, szaftos husi ételt, amit nagyon sokszor készítettem már, és még mindig dagad a mellem a dicséret hallatán. Rém egyszerű és nem utolsó sorban nem feltétlenül kell ragaszkodni a pontos arányokhoz, ez nekem többnyire nem is sikerül, mivel lemarad valami mindig a vásárlás során.

No nézzük :
/ 4 főre /
75 dkg pulykamell / csirkemell is lehet, amit kapunk frissen /
3 dl tejszín / én már 1 dl - ből is csináltam, ennyi volt itthon. Ekkor kis tejföllel pótoltam /
1,5 - 2 dl fehér, száraz bor
3-4 szál póréhagyma
2 ek vaj
25 dkg füstölt sajt
Egy kb 20 x 30-as tepsit vastagon a vajjal kikenünk. A sütőnket előmelegítjük 200 fokra / gáztűzhelynél 7-es fokozat /. Kezelésbe vesszük a melleket. Kb. tenyérnyi szeleteket kell vágnunk és ezeket olyan 1 1/2 cm vékonyra kiklopfoljuk. Sózzuk, borsozzuk, majd a kivajazott tepsibe fektetjük. Nem baj, ha az egyes szeletek átlapolódnak egymásra.
A pórékat felkarikázzuk fél centis karikákra és ráhalmozzuk a husira. Jó sok pórét használunk, mert nagyon finom ízt ad a pipi husinak. Szépen meglocsoljuk a borral és a tejszínnel, majd egyenletes rétegben, vastag, puha paplanként befedjük a füstölt sajttal. 25 percig sütjük.
Jó étvágyat :-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...