2010. január 18., hétfő

Mascarponés csokoládé torta piros gyümölcsökkel

Ha valami gyors és mutatós tortát szeretnék készíteni, mindig a legegyszerűbb alap tésztától, vagy "tészta alaptól" indulok, ami a darált, fűszeres keksz, olvasztott vaj párosítás. Gyorsan meg van a torta lap. Erre szoktam pakolgatni a krémeket, gyümölcsöket, de volt, hogy sajt torta lett belőle. Sütés nélkül, nagyon hamar meg lehet csinálni, csak a hűtőben eltöltött 1-2 órával kell számolni, mielőtt szeleteljük.
Valamelyik nap Mennyei Édesség lapján szörföltem, amikor nagyon jó kis krémre bukkantam. Az én fejemben meg sem fordult, hogy házasítsam a csokit a mascarpone sajttal, így kíváncsian kezdtem bele a torta elkészítésébe. Vagy inkább torta jellegű pite, mivel a 26 cm kapcsos tortaforma / ez van itthon, balgaság /nagy volt a krém mennyiségéhez. Látványban...ízben viszont teljesen arányban volt a csokoládé, gyümölcs, mascarpone. Nem volt tömény, nagyon klassz, mutogatni való kis desszert lett belőle. Nem úgy a képekből :-(( Siettem, hogy még legyen némi kis fény a fotózáshoz, ezért a beállításom hagy némi kivetnivalót, pedig olyan jól nézett ki...

Egy kisebb tortaformához / 18 cm / :
15 dkg Hobbits zabpehely keksz
10 dkg vaj

A vajat mikróban megolvasztom, alacsony fokozaton. A kekszet aprítóban, vagy darálóban összezúzom, majd összekeverem a vajjal. A vajas morzsalékot a tortaformába egyenletesen elosztom, lelapogatom. Ez mehet a hűtőbe.
500 g mascarpone sajt
200 g étcsokoládé / magas kakaó tartalmú /
1 ek vaj
1 dl tejszín
4 ek áfonya lekvár
1 marék áfonya
250 g erdei gyümölcskeverék / mirelit sajnos /
1 ek méz
1 kk őrölt fahéj

A csokoládét a vajjal, tejszínnel vízgőz fölött, folyamatos kevergetés mellett megolvasztom, majd a mascarponéhoz keverem. A hűtőben pihenő torta alapot a lekvárral megkenem, az áfonyát megmosom, rászórom, majd elterítem rajta a krémet. Ismét visszaköltözik a hűtőbe. A gyümölcskeveréket a mézzel, a fahéjjal összeforralom, egy kis kanál vajat adok hozzá, majd leveszem a tűzről és hagyom kihűlni. Valójában ennyi, mert tálalásnál kerül a ragu a tortára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...