2010. január 21., csütörtök

Erdeigombás melegszendvics

Otthon Dunában, az usziban, még jó régen, amikor még fecskében jártak ki apukák gyereket usztatni a kis medencébe, és Kojak nyalókáért, meg vattacukorért hisztiztünk, lehetett kapni a büfében gombás melegszendvicset. A GOMBÁS melegszendvicset. Nem vagyok nagy gomba rajongó, mert nem érzem, hogy lenne íze, de ez annyira finoman volt fűszerezve, hogy többnyire ez volt az uzsink az usziban. Aztán jött az ősz és bezárt a strand, mi pedig a vattacukor helyett a melegszendvicsért hisztiztünk. Így / most már tudom, honnan örököltük a gasztroMókuskodást a Húgommal /apa egyik este neki állt otthon, és addig ízesítette, pirítgatta, kevergette emlékezetből a gomba ragut, míg olyan nem lett, mint az uszodai büfében. Azóta is sokszor készül ilyen melegszendvics vacsorára. Most erdeigombákból :

Kb 6 zsemlényi:
350 g erdeigomba - de ez lehet laska vagy champion is , én kaptam most erdeit.
1 ek olívaolaj - kaptam a páromtól szarvasgomba ízesítésűt, én ezt használtam.
2 ek margarin
1 kisebb csokor petrezselyem
1 közepes fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
só,bors, kakukkfű

A kicsire kockázott hagymát az olajon, lassú tűzön, üvegesre dinsztelem. Rápakolom az apróra vágott gombákat, majd takarékon, kevergetve puhára főzöm. Szépen össze fog esni a gomba, és levet is ereszt egy keveset, ekkor hozzáadom a aprított petrezselymet, a zúzott fokhagymát, sózom, borsozom, kakukkfüvezem, majd beledobom a margarint. Innen még főzöm, pirítom kicsit, majd leveszem a tűzről. Nem kell kihűteni. Rápakolom a megvajazott zsömlékre, sajtot szórok rá és megsütöm a grillben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...