2010. január 27., szerda

Dijoni mustáros, sok hagymás csibe csíkok

Valójában a recept alap ötletét Ági barátnőm szolgáltatta, és szerintem az magában nagyon klassz, ugyanis Ő úgy csinált tejszínes pipi ragut egy tésztához, hogy nagyon, nagyon, mondom, NAGGYYON sok hagymát használt és semmi mást. Így olyan íze lett a tejszínnel vegyítve, mintha mustárt is használt volna, enyhén pikánssá, izgalmassá tette az ételt ezzel. Nem akartam a receptjét a magamévá tenni, ezért megbolondítottam egy kis magos mustárral, és friss rozmaringgal. Szerintem még alá pirított bacon szalonna is illik bele. A rozmaringgal csínján bántam, mivel a rizslepény, amivel tálaltam már hozta ezt az ízt, de ha tésztával vagy burgonya körettel szervírozzuk, nem kell sajnálni !

2-3 emberes :
40 dkg csirkemell filé
2 közepes fej lilahagyma
3 közepes fej vöröshagyma
1/2 ek dijoni mustár
1,5 dl főzőtejszín / de ez tejszín függő. Figyelni kell a sűrűségét főzés közben.
1 szál rozmaring
2-3 ek olívaolaj
só, bors

A husit megmosom, lehártyázom és csíkokra vágom. A hagymákat megpucolom, és aprítom. Minél kisebb kockákra sikerül, annál jobb. A serpenyőben, az olívaolajon, lassú tűzön megdinsztelem. A csibe csíkokat sózom, majd hozzá adom a hagymához. Szeretem, ha picit megpirul a hús, ezért pár percre nagyobb lángra teszem és kevergetem, nehogy a hagyma megégjen. Mehet rá a mustár, a rozmaring, a bors. Összeforgatom, majd hozzáadom a tejszínt.
Hagyom kicsit rotyogni, majd lehúzom a tűzről. Ha nem sűrűsödik a tejszín, akkor kicsi keményítővel, vagy liszttel lehet segíteni neki. Tálalható...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...