2010. január 26., kedd

Almás pite

Az eredeti receptet írom le, bár most tönköly lisztből készítettem és mézzel. Ezt a változatot kevesebb lisztből kell készíteni, mert ha nem, túl száraz, reszelős íze lesz. Illetve kevesebb, majdnem fele ideig kell sütni, mert megég. Agyaltam rajta, de azért az eredeti receptet írom le, mert biztos, hogy még sokszor fogom így készíteni, és sokkal, de sokkal finomabb, mint a tönkölyliszttel.

Tehát a tésztához :
25 dkg margarin
40 dkg liszt
12 dkg kristálycukor
1/2 citrom reszelt héja és leve
1 cs sütőpor, 1 cs vaníliás cukor
2 ek tejföl
1 tojás sárgája a kenéshez
2 csepp mandula aroma
3-4 ek barack íz

a töltelékhez :
1,5 kg alma
ízlés szerint fahéj, méz
2 cs vaníliás cukor

A margarint a lisztbe morzsolom, majd a többi hozzávalóval együtt, ruganyos tésztává gyúróm.
2 cipóra osztom. Érdemes az egyik cipócskát nagyobbra hagyni, ha szeretjük, hogy a süti alja vastagabb. A két tészta golyót hűtőbe teszem, amíg tovább dolgozom. Az almákat megpucolom, kivágom a magházat, és lereszelem. Egy kicsit én megszoktam dinsztelni, a mézzel és a fahéjjal, a végén még összeforgatom a 2 csomag vaníliás cukorral. A sütőt 200°ra előmelegítem, a tepsit / 20x30 /kivajazom, kevés morzsával megszórom. A nagyobb gombócot lisztezett deszkán tepsi nagyságúra nyújtom. A nyújtófa segítségével bele egyengetem a sütőformámba. Megkenem a barack ízzel, majd rákanalazom az almát. A második gombócot is nyújtom, mint az előzőt és befedem vele a süteményt. A tetejét villával megszurkálom, és megkenem a felvert tojás sárgájával. Zsupsz a sütőbe. A tű próbát, mindenképpen javaslom. Megbökjük a tésztánkat sütés közben egy húsvillával vagy fogpiszkálóval, ha rajta ragad a tésztánk még sütni kell !!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...